Twój koszyk jest pusty
Kontynuuj zakupyW niniejszych warunkach rozumie się przez:
Okres odstąpienia od umowy: okres, w którym konsument może skorzystać ze swojego prawa do odstąpienia od umowy;
Konsument: osoba fizyczna, która nie działa w ramach wykonywania zawodu lub działalności gospodarczej i zawiera umowę na odległość z przedsiębiorcą;
Dzień: dzień kalendarzowy;
Umowa długoterminowa: umowa zawarta na odległość dotycząca serii produktów i/lub usług, których dostawa i/lub odbiór jest rozłożona w czasie;
Trwały nośnik danych: każde urządzenie umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji, które są do niego osobiście skierowane, w sposób umożliwiający ich późniejsze wykorzystanie i niezmienione odtworzenie przechowywanych informacji.
Prawo odstąpienia od umowy: możliwość konsumenta odstąpienia od umowy na odległość w okresie odstąpienia;
Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub prawna, która oferuje produkty i/lub usługi na odległość konsumentom;
Umowa na odległość: umowa, w ramach której w systemie zorganizowanym przez przedsiębiorcę do sprzedaży produktów i/lub usług na odległość, do momentu zawarcia umowy wykorzystuje się wyłącznie jedną lub więcej technik komunikacji na odległość;
Technika komunikacji na odległość: środek, który może być wykorzystany do zawarcia umowy, bez konieczności jednoczesnej obecności konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym miejscu.
Ogólne Warunki: niniejsze Ogólne Warunki przedsiębiorcy.
Nazwa handlowa: Kowalski Warszawa
Numer VAT: NL003943453B35
Adres e-mail obsługi klienta: kontakt@kowalskiwarszawa.pl
Adres firmy: Deurloostraat 88-1
Niniejsze ogólne warunki mają zastosowanie do każdej oferty przedsiębiorcy oraz do każdej zawartej umowy na odległość i zamówień pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem.
Przed zawarciem umowy na odległość tekst niniejszych ogólnych warunków zostaje udostępniony konsumentowi. Jeżeli nie jest to w rozsądnym zakresie możliwe, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, że ogólne warunki można zobaczyć u przedsiębiorcy i że zostaną one niezwłocznie bezpłatnie przesłane konsumentowi na jego żądanie.
Jeżeli umowa na odległość zawierana jest drogą elektroniczną, w odstępstwie od poprzedniego akapitu i przed zawarciem umowy na odległość, tekst niniejszych ogólnych warunków może być udostępniony konsumentowi drogą elektroniczną w taki sposób, aby mógł je łatwo przechowywać na trwałym nośniku danych. Jeżeli nie jest to w rozsądnym zakresie możliwe, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, gdzie ogólne warunki mogą być udostępnione drogą elektroniczną i że zostaną one bezpłatnie przesłane konsumentowi drogą elektroniczną lub inną metodą na jego żądanie.
W przypadku gdy oprócz niniejszych ogólnych warunków mają zastosowanie także szczególne warunki dotyczące produktów lub usług, zastosowanie mają odpowiednio ustępy 2 i 3, a w przypadku sprzeczności ogólnych warunków konsument może zawsze powoływać się na najbardziej korzystne dla niego postanowienie.
Jeżeli jedno lub więcej postanowień niniejszych ogólnych warunków w dowolnym momencie zostanie w całości lub częściowo unieważnione lub uchylone, pozostałe postanowienia pozostają w pełni obowiązujące, a unieważnione postanowienie zostanie niezwłocznie zastąpione przez postanowienie jak najbardziej odpowiadające jego celowi.
Sytuacje nieuregulowane w niniejszych ogólnych warunkach należy oceniać „w duchu” niniejszych ogólnych warunków.
Niejasności dotyczące treści lub znaczenia jednego lub kilku postanowień niniejszych warunków należy interpretować „w duchu” niniejszych ogólnych warunków.
Jeżeli oferta ma ograniczony okres ważności lub odbywa się pod warunkiem, zostanie to wyraźnie zaznaczone w ofercie.
Oferta jest niewiążąca. Przedsiębiorca ma prawo zmienić i dostosować ofertę.
Oferta zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów i/lub usług. Opis jest wystarczająco szczegółowy, aby umożliwić konsumentowi właściwą ocenę oferty. Jeżeli przedsiębiorca korzysta z ilustracji, stanowią one wierne odzwierciedlenie oferowanych produktów i/lub usług. Oczywiste błędy lub pomyłki w ofercie nie wiążą przedsiębiorcy.
Wszystkie ilustracje, dane techniczne i inne informacje zawarte w ofercie mają charakter orientacyjny i nie mogą być podstawą do odszkodowania ani rozwiązania umowy.
Ilustracje produktów są wiernym odzwierciedleniem oferowanych produktów. Przedsiębiorca nie może jednak zagwarantować, że wyświetlane kolory dokładnie odpowiadają rzeczywistym kolorom produktów.
Każda oferta zawiera informacje, które jasno wskazują prawa i obowiązki konsumenta związane z przyjęciem oferty, w szczególności:
cenę, z wyłączeniem kosztów odprawy celnej i podatku VAT od importu. Dodatkowe koszty te ponosi klient. Poczta i/lub firma kurierska stosuje specjalne przepisy dotyczące usług pocztowych i kurierskich przy imporcie. Oznacza to, że VAT importowy (oraz ewentualne koszty odprawy celnej) są pobierane od odbiorcy;
ewentualne koszty wysyłki;
sposób zawarcia umowy i wymagane do tego działania;
informację o prawie odstąpienia od umowy;
sposób płatności, dostawy i realizacji umowy;
okres ważności oferty lub okres, w którym przedsiębiorca gwarantuje cenę;
wysokość opłat za komunikację na odległość, jeżeli obliczane są na innej podstawie niż standardowa stawka podstawowa;
informację, czy umowa będzie archiwizowana po jej zawarciu i w jaki sposób konsument może ją przeglądać;
sposób, w jaki konsument przed zawarciem umowy może sprawdzić i ewentualnie poprawić dane, które podał;
inne języki, w których umowa może zostać zawarta oprócz niderlandzkiego;
obowiązujące kodeksy postępowania i sposób, w jaki konsument może się z nimi zapoznać drogą elektroniczną;
minimalny okres obowiązywania umowy na odległość w przypadku umowy długoterminowej.
Opcjonalnie: dostępne rozmiary, kolory, rodzaje materiałów.
Umowa zostaje zawarta, z zastrzeżeniem postanowień ustępu 4, w momencie przyjęcia oferty przez konsumenta i spełnienia określonych warunków.
Jeżeli konsument zaakceptował ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdza drogą elektroniczną otrzymanie akceptacji oferty. Dopóki przyjęcie tej akceptacji nie zostało potwierdzone przez przedsiębiorcę, konsument może rozwiązać umowę.
Jeżeli umowa zostaje zawarta drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmie odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia elektronicznego przesyłu danych i zapewnienia bezpiecznego środowiska internetowego. Jeżeli konsument może płacić drogą elektroniczną, przedsiębiorca zapewni odpowiednie środki bezpieczeństwa.
Przedsiębiorca może – w ramach obowiązujących przepisów – sprawdzić, czy konsument może wywiązać się ze swoich zobowiązań płatniczych, jak również wszystkie fakty i czynniki istotne dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeżeli na podstawie tego badania przedsiębiorca ma uzasadnione powody, aby nie zawierać umowy, jest uprawniony do odmowy przyjęcia zamówienia lub wniosku, podając uzasadnienie, albo dołączenia specjalnych warunków do wykonania umowy.
Przedsiębiorca przekaże konsumentowi następujące informacje wraz z produktem lub usługą, na piśmie lub w sposób umożliwiający ich przechowywanie przez konsumenta na trwałym nośniku w dostępny sposób:
adres siedziby przedsiębiorcy, gdzie konsument może składać reklamacje;
warunki, zasady i sposób, w jaki konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, albo jednoznaczne oświadczenie o wyłączeniu prawa odstąpienia;
informacje o gwarancjach i dostępnych usługach posprzedażowych;
informacje wymienione w artykule 4 ustęp 3 niniejszych warunków, chyba że przedsiębiorca przekazał je konsumentowi przed zawarciem umowy;
warunki rozwiązania umowy, jeżeli umowa ma czas trwania dłuższy niż jeden rok lub jest zawarta na czas nieokreślony.
W przypadku umowy długoterminowej postanowienie poprzedniego ustępu dotyczy tylko pierwszej dostawy.
Każda umowa jest zawierana pod warunkiem dostępności odpowiednich produktów.
Przy zakupie produktów konsument ma możliwość odstąpienia od umowy bez podania przyczyny przez okres 30 dni. Termin odstąpienia rozpoczyna się następnego dnia po otrzymaniu produktu przez konsumenta lub wskazanego wcześniej przedstawiciela, o którym przedsiębiorca został poinformowany.
W okresie odstąpienia konsument zobowiązany jest obchodzić się z produktem i opakowaniem ostrożnie. Może rozpakować lub używać produktu tylko w takim zakresie, jaki jest konieczny do stwierdzenia, czy chce go zatrzymać. Jeżeli korzysta z prawa odstąpienia, zwróci produkt wraz ze wszystkimi akcesoriami, a jeżeli jest to racjonalnie możliwe – w oryginalnym stanie i opakowaniu, zgodnie z uzasadnionymi i jasnymi instrukcjami przedsiębiorcy.
Jeżeli konsument chce skorzystać z prawa odstąpienia, jest zobowiązany poinformować przedsiębiorcę w ciągu 30 dni od otrzymania produktu. Konsument powinien to zrobić w formie pisemnej wiadomości/e-maila. Po zgłoszeniu chęci odstąpienia konsument ma obowiązek odesłać produkt w ciągu 30 dni. Konsument musi udowodnić, że produkt został zwrócony w terminie, na przykład poprzez dowód nadania przesyłki.
Jeżeli konsument po upływie terminów wskazanych w ustępach 2 i 3 nie poinformuje o chęci odstąpienia od umowy ani nie odeśle produktu przedsiębiorcy, zakup staje się ostateczny.
Jeżeli konsument korzysta z prawa odstąpienia od umowy, koszty zwrotu produktu ponosi konsument.
Jeżeli konsument dokonał płatności, przedsiębiorca zwróci tę kwotę tak szybko, jak to możliwe, lecz nie później niż w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy. Warunkiem zwrotu jest faktyczne otrzymanie zwróconego produktu przez przedsiębiorcę albo przedstawienie przez konsumenta jednoznacznego dowodu odesłania towaru.
Przedsiębiorca może wyłączyć prawo konsumenta do odstąpienia od umowy dla produktów opisanych w ustępach 2 i 3. Wyłączenie prawa odstąpienia jest możliwe tylko wtedy, gdy przedsiębiorca wyraźnie wskazał to w ofercie, najpóźniej przed zawarciem umowy.
Wyłączenie prawa odstąpienia jest możliwe dla produktów:
wykonanych przez przedsiębiorcę według specyfikacji konsumenta;
jednoznacznie spersonalizowanych;
które ze względu na swój charakter nie mogą zostać zwrócone;
które szybko się psują lub starzeją;
których cena zależy od wahań na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu;
gazet i czasopism w wydaniu pojedynczym;
nagrań audio, wideo oraz oprogramowania komputerowego, których opakowanie zostało otwarte przez konsumenta;
produktów higienicznych, których opakowanie zostało otwarte przez konsumenta.
Wyłączenie prawa odstąpienia jest możliwe dla usług:
dotyczących zakwaterowania, transportu, gastronomii lub rekreacji, które mają być świadczone w określonym terminie lub okresie;
których realizacja rozpoczęła się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu odstąpienia;
dotyczących zakładów bukmacherskich i loterii.
W okresie ważności oferty ceny oferowanych produktów i/lub usług nie zostaną podwyższone, z wyjątkiem zmian wynikających ze zmiany stawek VAT.
W odróżnieniu od poprzedniego ustępu przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi, których ceny podlegają wahaniom na rynku finansowym i na które przedsiębiorca nie ma wpływu, w zmiennych cenach. Wahania te i fakt, że podane ceny są cenami orientacyjnymi, zostaną wskazane w ofercie.
Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy wynikają z przepisów ustawowych.
Podwyżki cen od 3 miesięcy po zawarciu umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy przedsiębiorca to zastrzegł i:
wynikają z przepisów ustawowych; lub
konsument ma prawo do odstąpienia od umowy od dnia wejścia w życie podwyżki cen.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 Ustawy o podatku od towarów i usług z 1968 r. miejscem dostawy jest kraj, w którym rozpoczyna się transport. W tym przypadku dostawa odbywa się poza UE. W konsekwencji urząd pocztowy lub firma kurierska pobierze od klienta podatek VAT importowy i/lub opłaty celne. Przedsiębiorca nie dolicza VAT-u do ceny.
Wszystkie ceny podane są z zastrzeżeniem błędów drukarskich i literowych. Za skutki takich błędów nie ponosi się odpowiedzialności. W przypadku błędów drukarskich lub literowych przedsiębiorca nie jest zobowiązany do dostarczenia produktu w błędnej cenie.
Produkty oferowane przez przedsiębiorcę są importowane z Azji. W związku z tym czas dostawy może być dłuższy niż w przypadku wysyłki lokalnej, a opóźnienia mogą wynikać z transportu lub odprawy celnej. Składając zamówienie, konsument akceptuje te warunki.
Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i/lub usługi są zgodne z umową, specyfikacjami podanymi w ofercie, spełniają rozsądne wymagania co do jakości i/lub użyteczności oraz obowiązujące przepisy ustawowe i/lub rozporządzenia rządowe obowiązujące w dniu zawarcia umowy. Jeśli zostało to uzgodnione, przedsiębiorca zapewnia również, że produkt nadaje się do użytku innego niż zwyczajowy.
Gwarancja udzielona przez przedsiębiorcę, producenta lub importera nie wpływa na prawa i roszczenia ustawowe, które konsument może dochodzić wobec przedsiębiorcy na podstawie umowy.
Wszelkie wady lub niewłaściwie dostarczone produkty muszą zostać zgłoszone przedsiębiorcy pisemnie w ciągu 14 dni od dostawy. Produkty muszą zostać zwrócone w oryginalnym opakowaniu i w stanie nowym.
Okres gwarancji przedsiębiorcy odpowiada okresowi gwarancji producenta. Przedsiębiorca nie ponosi jednak odpowiedzialności za ostateczną przydatność produktów do indywidualnego zastosowania przez konsumenta ani za jakiekolwiek porady dotyczące użytkowania lub zastosowania produktów.
Gwarancja nie obowiązuje, jeżeli:
konsument sam naprawił i/lub zmienił dostarczone produkty lub zlecił ich naprawę i/lub zmianę osobom trzecim;
dostarczone produkty były narażone na nietypowe warunki lub zostały w inny sposób niewłaściwie użyte albo były sprzeczne z instrukcjami przedsiębiorcy i/lub wskazówkami na opakowaniu;
wada wynika całkowicie lub częściowo z przepisów, które zostały lub zostaną nałożone przez rząd w odniesieniu do charakteru lub jakości zastosowanych materiałów.
Przedsiębiorca dołoży najwyższej staranności przy przyjmowaniu i realizacji zamówień produktów.
Miejscem dostawy jest kraj, w którym rozpoczyna się transport. W tym przypadku dostawa odbywa się poza UE, dlatego urząd pocztowy lub firma kurierska obciąży klienta podatkiem VAT importowym i/lub opłatami celnymi. Przedsiębiorca nie dolicza VAT do ceny.
Z uwzględnieniem zapisów w artykule 4 niniejszych warunków, przedsiębiorca zrealizuje przyjęte zamówienia tak szybko, jak to możliwe, jednak nie później niż w ciągu 30 dni, chyba że konsument zgodził się na dłuższy termin dostawy. Jeżeli dostawa zostanie opóźniona lub zamówienie nie może zostać zrealizowane albo tylko częściowo, konsument zostanie poinformowany o tym najpóźniej 30 dni po złożeniu zamówienia. W takim przypadku konsument ma prawo rozwiązać umowę bez kosztów i może domagać się odszkodowania.
W przypadku rozwiązania umowy zgodnie z poprzednim ustępem, przedsiębiorca zwróci konsumentowi zapłaconą kwotę tak szybko, jak to możliwe, jednak nie później niż 14 dni po rozwiązaniu umowy.
Jeżeli dostawa zamówionego produktu okaże się niemożliwa, przedsiębiorca dołoży starań, aby zaoferować produkt zastępczy. Najpóźniej w momencie dostawy konsument zostanie w jasny i zrozumiały sposób poinformowany, że dostarczony produkt jest zamiennikiem. W przypadku produktów zastępczych prawo odstąpienia od umowy nie może zostać wyłączone. Koszty ewentualnego zwrotu produktów zastępczych ponosi przedsiębiorca.
Ryzyko uszkodzenia i/lub utraty produktów spoczywa na przedsiębiorcy do momentu dostarczenia ich konsumentowi lub jego wyznaczonemu przedstawicielowi, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.
Wypowiedzenie
Konsument może wypowiedzieć umowę zawartą na czas nieokreślony, której celem jest regularne dostarczanie produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, w dowolnym momencie z zachowaniem uzgodnionych zasad wypowiedzenia i terminu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc.
Konsument może wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony, której celem jest regularne dostarczanie produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, w dowolnym momencie pod koniec określonego okresu, z zachowaniem uzgodnionych zasad wypowiedzenia i terminu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc.
Konsument może wypowiedzieć umowy, o których mowa w poprzednich ustępach:
w dowolnym momencie i nie być ograniczony do wypowiedzenia w określonym momencie lub okresie;
przynajmniej w taki sam sposób, w jaki je zawarł;
zawsze z takim samym terminem wypowiedzenia, jaki przedsiębiorca zastrzegł dla siebie.
Przedłużenie
Umowa zawarta na czas określony, której celem jest regularne dostarczanie produktów lub usług, nie może być milcząco przedłużona ani odnowiona na czas określony.
W drodze odstępstwa od poprzedniego ustępu, umowa zawarta na czas określony, której celem jest regularne dostarczanie dzienników, gazet i tygodników, może być milcząco przedłużona na czas określony nie dłuższy niż trzy miesiące, pod warunkiem że konsument może wypowiedzieć tę przedłużoną umowę pod koniec przedłużenia z zachowaniem terminu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc.
Umowa zawarta na czas określony, której celem jest regularne dostarczanie produktów lub usług, może być milcząco przedłużona na czas nieokreślony tylko wtedy, gdy konsument może ją wypowiedzieć w dowolnym momencie z zachowaniem terminu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc, a w przypadku umowy dotyczącej regularnego, ale rzadszego niż raz w miesiącu, dostarczania dzienników, gazet i tygodników – z zachowaniem terminu wypowiedzenia nie dłuższego niż trzy miesiące.
Umowa na czas określony, której celem jest regularne dostarczanie dzienników, gazet i tygodników w ramach okresu próbnego lub promocyjnego (subskrypcja próbna), nie jest milcząco kontynuowana i wygasa automatycznie po zakończeniu okresu próbnego.
Czas trwania
Jeżeli umowa ma obowiązywać dłużej niż rok, konsument może po roku wypowiedzieć ją w dowolnym momencie z zachowaniem terminu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc, chyba że zasady słuszności i uczciwości sprzeciwiają się rozwiązaniu umowy przed końcem uzgodnionego okresu.
O ile nie uzgodniono inaczej, kwoty należne od konsumenta powinny zostać zapłacone w ciągu 7 dni roboczych od rozpoczęcia okresu odstąpienia, o którym mowa w artykule 6 ust. 1. W przypadku umowy o świadczenie usług termin ten rozpoczyna się po otrzymaniu potwierdzenia umowy przez konsumenta.
Konsument jest zobowiązany niezwłocznie zgłaszać przedsiębiorcy wszelkie nieścisłości w podanych lub zapisanych danych płatniczych.
W przypadku braku płatności ze strony konsumenta, przedsiębiorca ma prawo – z zastrzeżeniem ograniczeń ustawowych – naliczyć wcześniej ujawnione rozsądne koszty obciążające konsumenta.
Reklamacje dotyczące realizacji umowy muszą zostać zgłoszone przedsiębiorcy w ciągu 7 dni od stwierdzenia wady, w pełni i jasno opisane.
Reklamacje zgłoszone przedsiębiorcy zostaną rozpatrzone w ciągu 14 dni od ich otrzymania. Jeśli rozpatrzenie reklamacji wymaga więcej czasu, przedsiębiorca w ciągu 14 dni odpowie potwierdzeniem otrzymania i poda przewidywany termin udzielenia pełniejszej odpowiedzi.
Jeżeli reklamacja nie może zostać rozwiązana w drodze porozumienia, powstaje spór, który podlega procedurze rozstrzygania sporów.
Reklamacja nie zawiesza obowiązków przedsiębiorcy, chyba że przedsiębiorca wyraźnie stwierdzi inaczej na piśmie.
Jeżeli reklamacja zostanie uznana za zasadną przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca według własnego uznania wymieni dostarczone produkty bezpłatnie lub je naprawi.
Do umów zawieranych pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem, których dotyczą niniejsze ogólne warunki, stosuje się wyłącznie prawo niderlandzkie. Obowiązuje to również, gdy konsument mieszka za granicą.